woensdag 18 juli 2012

Wonderful Wet Wednesday #1



Dit is mijn eerste DIY post, en ik moet zeggen dat het best wel moeilijk was om er één te bedenken. Waarschijnlijk omdat ik al een hele lange tijd inspiratieloos ben. Na lang rondgeneusd te hebben op verschillende websites heb ik een perfecte DIY gevonden. [Ik vind hem tenminste erg leuk.] Ik ga er wel een twist aan geven, en dit is ook de eerste keer dat ik het zelf probeer. Dus er is kans dat het een totale mislukking wordt. Oké, ik houd jullie niet langer in spanning .. de DIY van vandaag is: 'Hoe maak je je eigen chocolade-bananen masker?' :D Ik ben erg nieuwsgierig en wil gelijk aan de slag :) Het is een heel makkelijk recept, het zijn eigenlijk alleen huis-tuin-en-keuken producten, waarvan je het meeste wel thuis hebt liggen. 




Je hebt nodig:
-3 theelepels cacao. [Ik gebruik pure hagelslag die ik dan fijn ga stampen, omdat dat ook cacao is, en ik had niks anders :$]
-2 theelepels honing.
-1/2 banaan.
- 1 eetlepel yoghurt.
- 2 schaaltjes.
- 1 vork.
- een paar lepels.







1) Pureer de banaan in een schaaltje. 2) Doe er 1 eetlepel yoghurt bij, en meng het er doorheen. 3) Doe daar 2 theelepels honing bij en meng dat er ook doorheen. 4) Stop een beetje hagelslag in een schaaltje en stamp het fijn totdat het een poeder is. 5) Pak 3 theelepels hagelslag-poeder en gooi het bij het schaaltje. Meng ook dat weer door elkaar. 6) Pak een kwast en smeer het zorgvuldig op je gezicht. Neem gerust een dikke laag want je houd waarschijnlijk nog over ook! Natuurlijk kan je het ook met je handen smeren maar dat lijkt me minder prettig.



Zoals bij elk masker moet je ook hier de ruimte bij je ogen en mond openlaten, want daar is je gezicht het gevoeligst. Laat het 15 minuten intrekken en haal het er dan met een washandje en lauwwarm water af. Let wel op: Als je niet van banaan en honing houdt kan je het beter niet nemen want de geur is erg sterk.



Dit is het eindresultaat. Een glanzende en gezonde huid. De bananen in het masker hebben een verzorgende werking op je huid en zijn geschikt voor ieder huidtype. Vooral voor de wat vettere huid. De honing werkt kalmerend voor je huid, en reinigt deze goed. De yoghurt werkt verkoelend en voedend. En de cacao verzacht je huid en geeft deze een gezonde glans.
Zo heb je met huis-tuin-en-keuken producten een uitermate gezond maskertje gemaakt. Het is wel wat meer werk dan een kant-en-klaar masker, maar ook weer leuker omdat je het zelf maakt, en je precies weet wat er in zit! [wat een lelijke foto van mij, btw.]

Dit was de eerste DIY op de 'Wonderful Wet Wednesday' :D Ik vond het heel leuk om weer eens een DIY te doen en ben ook blij met mijn gezonde huidje ^^ Morgen kom ik met de eerste tag op 'Tag Thursday' , dus dat neemt wat minder tijd in beslag ;) Misschien ga ik ipv. 1, meerdere DIY's per week doen want ik geniet er zelf ook erg van! In ieder geval. Bedankt dat jullie dit artikel gelezen hebben, hopelijk hebben jullie er wat aan! Als jullie ook een te gek recept hebben voor een maskertje; Schrijf het bij de reacties! :D 

Xoxo' Lisanne♥


2 opmerkingen:

  1. Leuk gemaakt! Ik heb echt geen geduld voor maskertjes, erg jammer omdat het wel fijn is.

    Liefs, Romy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje :) Ik weet wat je bedoelt, hier werd mijn geduld ook zwaar op de proef gesteld. ;)

      Xoxo' Lisanne ♥

      Verwijderen